Friday, March 26, 2010

Pemilik Bersama: Holiday Day 1 - Malacca

Alhamdulillah..kami semua selamat sampai ke Melaka semalam..Kitaorg bertolak dari rumah aku petaling jaya area kul 8 pg. So untuk elakkan kesesakan lalulintas kitaorg ikut lebuhraya NPE terus ke dengkil melalui putrajaya. Dalam 3 jam kami sampai ke Melaka. Tu pun sebab berhenti kejap kat R & R Seremban tuk breakfast.
Mungkin sebab kitaorg datang time weekdays so terus boleh check je kat Mahkota Hotel, walaupun dalam kul 11 pg lebih. Lepak2 jap kat apartment yg kitaorg sewa, bg our little hero tido jap. Dalamg kul 2 ptg kitaorg kuar makan dan ronda2 kat Banda Hilir & Bandar Melaka. Lunch aritu dengan asam pedas. Tp harga tu boleh tahan la. Uihh mahal beb. Saja ler tu taukeh tu pekena kitaorg. Dah tau kita org ni pelancong. Pastu ingat nak naik duck cruise, sekali cari kaunter dah tutup. Gi plak ke river cruise laa..Dekat sejam plak bot jalan, errmm tak jd lg. Masa tu pun dah dekat pukul 6 ptg. Dah lewat la. Balik apartment kejap rehat2 then kluar lg tuk dinner. Mlm ni kitaorg dinner kat warung dekat dengan mahkota parade. Ok not bad sedap. Hujan plak lepas makan so ronda2 sekali lg kat area Bandar Melaka tu then balik apartment.

Sampai jer semua dah mengantuk. Aku ngan azim terus layan bantal. Mr. hubby & Mr. Johaimie still lepak2 kat luar. Sorang layan internet sorang layan PS. Tah pukul berapa tido aku dah tak sedar. Heheheh..Penat ooo...siang tu ronda bandar melaka jalan kaki tuh...Dengan dukung azim lg. Saja jer tak bawa stroller. Azim plak dgn org lain nak dukung kejap2 jer nampak jer aku mula la buat muka sedih pastu merengek2. Kalau aku buat dont know jer kat dia sure jap lg dia akan mengangis syahdu. Kalau korang nak tahu skrg ni azim dah taktik tersendiri. Ada yg tak kena jer sure dia akan mengangis macam org sedih sgt tu. Pastu dia akan menghentak2 kaki. Tak sampai ati ooo. Tp ingat azim. Nanti azim dah besar skit dah faham apa ibu cakap azim buat mcm tu ibu jentik azim.

Tp azim tetap goodboy. Dia merengek & mengangis suh aku dukung jer. Kalau aku dukung bawa jelah dia gi mana pun. Azim rela. Ye azim? Hehehe. Tak kisah berpanas jalan di tengah orang ramai. Asalkan dengan ibu. Mengantuk jer terus lentok. Tapi aku la lenguh. Dukung lg, bawa payung lg. Tok kata azim ni goodboy senang. Boleh bawa jenjalan lg. Ni percubaan pertama kitaorg gi holiday dengan azim.

Gambar tak banyak sangat dapat tangkap. Almaklumla asyik mengejar tok dan tokwan. Ok semua next destination keesokkannya kita pegi ker Port Dickson plak key.

No comments: