Wednesday, November 3, 2010

Pemilik Bersama:Hari Ketiga konvokesyen UUM terpaksa ditangguh kerana banjir







UUM
Gambar ni pakcik google yg kasi

Lagi pasal cerita banjir di utara tanah air. Apasal aku alert sangat pasal banjir ni yer? Yelah my family kt sana (half of my heart kt sana) . Belek2 Harian Metro (pinjam kat member nih..hehehe) ada plak pasal citer Hari Ketiga Konvokesyen UUM Ke-23, sidang kelima dan keenam terpaksa di tangguhkan. Sian kat diaorg datang jauh2 dengan family tapi konvokesyen terpaksa di tangguhkan. Nak buat macam mana banjir ni di kira bencana alam. So, bencana alam datang dengan tiba2 bukan dirancang. Menurut Naib Canselornya, Profesor Dr Mohamed Mustafa Ishak (ni lecturer aku ni - subjek perbandingan politik & ekonomi), keputusan dibuat selepas berbincang dgn polis dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).
Aku baca lagi, alaa..tesiannyer yg terlibat tu adik2 junior aku (aku konvo thn 2002 Konvokesyen ke-16, dah 7 thn lepas daaa). Menurut wakil UUM satu majlis konvokesyen khas untuk pelajar terbabit selewat-lewatnya awal Januari tahun depan. Ia membabitkan graduan bidang Undang-undang, Pentadbiran Awam, Pengajian Antarabangsa dan Pengurusan Pembangunan.
Untuk adik2 yang majlis konvokesyen di tangguh tu jangan sedih yer. Nanti pihak UUM akan buat juga konvokesyen untuk korang semua. Memang la konvokesyen tu lambang tamatnyer pengajian kita. Aku faham tak berseri cerita kisah suka duka di institusi pengajian tanpa kenangan gambar konvo

uum konvo
Pakcik google jugak yg kasi

psttt: korang nak tau Mr. Hubby aku tak g pun konvo dia, yelah dia sibuk bekerja. budak barula katakan. aku suh dia belajar lagi tp dia cakap nanti..nanti..nanti..apa kata korang nasihatkan Mr. Hubby aku suh sambung belajaq.

4 comments:

MJ said...

=( xdapat g poli.. jitra banjir.. sedih sangat. Ya Allah, ringankan bebanann seluruh isi bumi.. MJ nak exam 9/11 ni.. Tah macam mana.. sob3x.. x tahan air mata ni

eLL said...

air dah surut blum MJ? study poli yer..sama ngan adik kak ell la nih.. gud luck exam yer

Lyn Sery said...

kesian budak2 yg nak konvo tu kan..
tp nak wat camne..
er...ur Mr hubby xdtg konvo??
xdpt la tgk dia dgn baju konvo yg smart2 tu :)

PutraRocker said...

ALLAHUAKBAR!