Thursday, November 4, 2010

Pemilik Bersama: Minyak oh Minyak !!!!






ron95

Dalam duk kelam kabut pasai berita banjir kat utara tetiba dengar kat berita di radio kata harga minyak untuk Ron 97 naik lg. Kenaikan minyak untuk Ron 97 sebanyak 5 sen, menjadi RM2.15. Nasib baik kereta aku guna minyak jenis Ron 95, kalau dak penat juga tu.
Aku ingat lagi tahun 2008, kalau tak salah aku, masa harga minyak naik mencanak tu. Aduihh..penat gak la. Untuk yang berpendapatan rendah mcm aku ni, sakit jugala kalau perbelanjaan minyak seminggu mencecah RM 100. Tp sekarang alhamdulillah harga minyak untuk golongan sederhana dan berpendapatan rendah macam aku nih dah turun. Tambahan pulak sekarang aku dah pindah rumah dekat dengan tempat keja. Hahaha..seminggu minyak keta aku RM10 ja. Kalau aku g keja naik motor lg jimatkan? Kalau nak jimat sangat jalan kaki jer la. Betul tak?

3 comments:

PutraRocker said...

kemana hasil rezki tanah airku!

Chaon Cornerz said...

memang senang kalau berjalan je. tapi penat la. dah sampai opis ke kelas ke kan dah malas. penat tak abis lagi. hahha.. naik lagi harga minyak. ishk2..

bosanbusan said...

nk pasang ngv :p hehehe