Tuesday, June 15, 2010

SIMBOL 'PEACE' - MILIK SIAPA !??

hand peace symbol lambang peace




Salam hormat kepada seluruh ummat Islam,

Sila perhatikan isyarat jari seperti gambar diatas.Mungkin anda pernah melihatnya dan ikut melakukannya terutama ketika bergambar.Ya,itu adalah simbol 'PEACE/KEAMANAN' seperti yang digembar gemburkan diseluruh dunia.Kita biasa melakukannya sebagai isyarat spontan terutama ketika bergambar.Tetapi berhati-hatilah,kerana ada sesuatu maksud terhadap 'simbolik' pada perbuatan tersebut ('V').Sekiranya anda belum mengetahui,sila ambil tahu sekarang



peace symbol

Simbol ini berasal dari simbol syaitan yang diamalkan semasa upacara keagamaan Yahudi. Simbol ini telah digunakan oleh Yasser Arafat (Bekas Presiden Palestin), Richard Nixon (Bekas Presiden amerika) dan Winston Churchil (Bekas Presiden Britain).

Lambang kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati.Tanda “v” mempunyai pelbagai sejarah. V (tanda tangan) adalah tanda huruf Roman yang bermaksud nombor 5 dan Adam Weishaupt menggunakan simbol ini dalam gerakan rahsianya iaitu Illuminati (pertubuhan Yahudi). Ahli-ahli Illuminati akan menggunakan simbol ini sebagai tanda “Law of Fives” (Hukum Lima).

Di dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia Syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala. Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa itu adalah tanda kegemarannya. Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya.Salah seorang penyelidik menegaskan, simbol PEACE adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib kristian dan mematahkannnya ke atas dan menerbalikkannya ke bawah. Tanda 3 palang yang menghala ke bawah membawa maksud ; Past (Palang kanan), Present (Palang tengah) dan Future (Palang kiri)


satan cruch  Gereja Syaitan


Gambar sebelah kiri adalah simbol yang telah diubahsuai dan digunakan sekarang, gambar tengah adalah cabang asal 3 rukun gerakan syaitan atau kedamaian oleh syaitan dan gambar sebelah kanan adalah logo asal kumpulan Gereja Syaitan. Lihat gambar kecil berbentuk bunga di atas palang, ia adalah logo nazi.


yaseer arafat world leader

Oleh itu berhati-hatilah,berpesan-pesanlah pada mereka yang belum mengetahui..krn jgnla kita membiarkan walau perkara yg sekecil ini,menjadi amalan dan budaya ummat Islam tanpa kita sedari.

WALLAHUALAM


7 comments:

Iman's Umi said...

Begitu rupanya...okla, stop, xnk wt lg simbol gitu.

Anonymous said...

ah, masa sih sob, hmmm ? ku pikir2 biasa2 aja tu simbol, hehe ! :)
nice inflooo sob, eh salah nice info sob, hehehe :) kunjungi jg blog saya ya sob, jgn lupa untuk tinggalkan komentar terbaiknya, ty.

terokai seni said...

bodonya kita kerana slalu jadik pak turut, orang kata taklid buta; mengikut tanpa usul periksa. lebih teruk sampai berbangga dan lebih dahsyat lagi mempertahankan suatu yang jelas salah (sebab mesti ada yang kata, eleh itu simbol bagi dorang, bagi kita ini maksudnya...)

besa tengok simbol orang letak tangan kanan kat dada kiri? kononya tanda kita tak bule bersalam sebab bukan mahram... kalu prasan, baru-baru ni tabik hormat presiden korea selatan pada perbarisan tenteranya dengan simbol berkenaan yang membawa maksud takziah.. di sini kununnya hormat kat orang! pelikkkkk

s h a said...

huk2...xley buat peace da la ni...pasni x buat da...ish2...banyak gamba sy buat simbol tu...ingtkn bese2 jew...

Keyyah said...

uik xbole ek...sy sgt suka buat simbol mcm 2..adussss...

eLL said...

IMAN'S UMI,mr. angga, s h e e, sweeTSour: saya pon baru tau jer. ingat kan biasa2 ja

cemomoi: itu la silap kita ikut tanpa usul periksa.. moga2 lepas ni kita akan lebih berhati2

Ida Sazarina said...

uish...
nana ni kalo bergambar mmg suka mcm tu..
huhuhu~~
pas ni kena blaja buang tabiat tu!~ :)
thanx info kak~