Friday, December 28, 2012

Mengai atau memancing



Mengai tu samalah maksud dengan memancing. Dah lama dah ayah Azim duk ajak ikut p mengai ni. Tp aku memang macam tak boleh nak layan aktiviti ni. Orang yang mengai seronok lah layan rod dia. Kita yang duk menunggu ni macam tak tau nak buat apa. Nak tumpang mengai sekali satgi mesti berebut dengan Azim. Risau pulak aku kang rod kemana aku dan Azim ke mana. 

Setelah dipujuk-pujuk akhirnya aku terpujuk juga sebab kesian pulak sebab dah lama duk ajak mengai kat tali air kawasan bendang. Sekarang ni kat area rumah aku memang macam pesta kat area bendang tu. Sebelum ni pun aku pernah buat entry pasal hobi orang kawasan Jitra ni apabila hampir tiba dan semasa musim menuai.

Aku dengan Azim lepak dalam kereta ja. Dalam sejam jugak duk tunggu ayah Azim mengai tu. Hasil? Tak dok....hahaha..kena balik beli kat pasar lah. Tp oklah sekurang-kurang ada orang tu dapat lepaskan gian nak pegang rod.





Cantik pulak warna biru awan tu

1 comments:

Miz Fieza said...

hye nampk rakan sejenyah......... semakin membesar dengan jayanya!! hahah