Sunday, July 31, 2011

Musim Buah

Lamanya aku tak berblog.
Bukan tak rindu. Aku rindu tapi aku Malas.
Aku tak segigih kawan-kawan yang lain.
Ini semua gara-gara aku ada 2 kerja dalam satu masa.
Setiap hari rasa penuh jer jadual aku.
Aku boleh survive cuma ada sebahagian yang aku terpaksa lepaskan.
Aku seronok sebab jadual harian aku padat.
Dulu aku ingat balik sini aku akan jadi fulltime housewife a.k.a fulltime blogger
Tapi....rezeki jangan ditolak..musuh jangan dicari..
Apa kes pulak aku melalut pasal kerja dan jadual aku nih.
Aku nak citer pasal musim buah.
Musim buah kali ni aku rasa cukup puas.
Rezeki orang mai hantaq kat rumah, pi beli kat market kata orang kedah
Ada juga maklang aku mai hantaq
Almaklumlah..dah tak balik ambik kat kg..
Bukan lupa daratan tapi yang ada disekeliling pun terlebih makan
Lagipun kebun tok kat Sg Pasir tu lama dah tak p..duk atas bukit
Anak-anak toksu sajalah yang duk jaga..Kalau depa ingat kat kami depa hantaq
Kalau tak hantaq pun tak kisah sbb tu sumber pendapatan depa seisi keluarga
Musim buah kali ni aku puas. Puas sebab aku boleh makan sepuasnya.
Yang aku pelik lepas aku bersalin, tetiba aku jadi kemaruk nak makan buah.....





.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hahaha jangan la marah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
buah durianlah buah apa lagi. yang peliknya dulu aku tak makan durian. ayah siap paksa. tapi sekarang yummy..huhuhu. nak hilang sora di buatnyer. makan pulak dengan pulut tanak. muahahahahaha..menjilat jari.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
plus pulak kat rumah sentiasa ada buah rambutan. azim geli ok tengok rambutan. terokla anak ibu nih..stok beli kat pasar atau orang kasi sentiasa ada kat rumah.
nak tahu lagi apa buah yang aku duk balun hari-hari?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jeng..jeng..jeng..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dokong, manggis dan cempedak. huhuhuhu...2 tahun lepas aku duk tengok saja. duk meleleh ayaq lioq. tahun ni aku sebat cukup-cukup. makan punya makan sampai panas. pastu mulalah rasa perut berangin, sakit perut plus ceber. huhuhu, pastu aku buat muka confius..kenapa yer org sakit perut..ceber lg.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
satu lagi buah mamplam. ni pun ayah aku selalu beli stok. bukan setakat beli siap kupas buh dalam peti sejuk. huhuhu senang untuk dimakan. ni makan ngan pulut tanak tanpa santan pun terangkat.


memandangkan bulan puasa dah menjelma, buah durian terpaksa dikurangkan atau diberhentikan sementara waktu. macam tak sesuai pulak nak berbuka atau makan soq dengan duriankan. Kalau durian aku makan yang fresh sahaja. Kopek terus makan. Simpan-simpan chek tak makan. tempoyak lagilah chek tak makan. Ada juga cerewetnyer..
Tapi tadi balik kerja aku tengok kawan mak mai hantaq durian lagi plus dengan tempoyak. Agak2 mak nak buat apa yer??????

p/s: terima kasih uncle google atas sumbangan gambaq.

3 comments:

i am S!L4H.. said...

uishh kompius ni kedai buah ke blog? ehehhe. gurau je.
mmg banyak la buah. best2 plak tu. =)

SwEetForEst said...

perghhh..sume buah2 peberet sweet ni..

^__^

Marsha~ said...

sedapnyeeeeeee rambutan tu!