Friday, April 29, 2011

The Royal Wedding - Prince William & Catherine Middleton



Kad Jemputan Perkahwinan Diraja William & Catherine Middleton

29 April 2011 adalah hari perkahwinan diraja Britain - Prince William & Catherine Middleton. Kalau di Britain semua orang sibuk cakap pasal perkahwinan ni lah. Tapi di Malaysia ni ramai yang tak tahu pun. Yelah mungkin sebab ia tak melibatkan negara kita. Apapun kepada peminat pasangan ini esok boleh tengok di tv majlis perkahwinan ni. Di NTV7 kalau tak silap bermula pukul 3 petang.
Pasangan ni sama cantik sama padan. Ramai yang beranggapan Kate akan jadi seperti Puteri Diana. Namun semoga kebahagian menjadi milik William & Kate. Dulu aku minat juga baca citer pasal Puteri Diana ni. Berkahwin dengan bakal pewaris tahkta bukannya mudah. Tambahan pulak Puteri Diana bukan berasal dari istana. Tapi kesian juga bila pengakhirannya macam tu. Secara moralnya, siapa pun kita tak kisahla sama ada kaya atau miskin. Dalam perkahwinan itu, kasih sayang, rasa hormat, tolerasi, dan kesetiaan serta kepercayaan itu penting. Wang dan kedudukan tak dapat membeli segala-galanya.
Anyway, congratulation to William and Kate for your wedding.





William & Kate Charles & Diana

0 comments: