Wednesday, August 25, 2010

Pemilik Bersama - Lagu Raya Pilihan

Pagi tadi masa tengah memandu ke pejabat. Salah satu stesyen radio tengah buat survey berapa kerapkah perlu lagu raya di mainkan. Rata-rata pendengar minta 4-5 lagu dalam sejam. Byk tu..Arinikan dah 15 hari kita berpuasa, so stesyen radio semua dah boleh mula mainkan lagu raya. Kalau tak der peraturan macam ni, baru sehari berpuasa pun dah ada stesyen radio putarkan lagu raya.
Dalam excited nak berhari raya jangan lupa pulak amalan di bulan Ramadhan. Hehehe..cakap pasal lagu raya ni. Aku ada 2 lagu yg jadi kegemaran akula bila masuk bulan Ramadhan nih. Kalau korang nak tau 5 tahun lepas masa mula2 aku datang ke KL ni, seminggu dua sebelum Ramadhan lagi aku dah layan lagu nihhh...Huhuhu. Syahdu la konon, maklumla duk di perantauan. Ni aku share lau kegemaran yg menjadi juara & naib juara carta radio aku.

Mula-mula aku feeling dgr lagu nih...

Harapan Ramadhan

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

Pastu aku mula la jiwang dgn lagu nihh...

Air Mata Syawal

Sayu... hati ini makin sayup
Rindu... terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan

Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata

Duhai ayah bonda ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama
Jauh dari mata dekat dalam jiwa
Teguh kasihku tidak berubah

3 comments:

Chaon Cornerz said...

raya dah dekat.. mesti lepas nie lebih banyak lagu2 dimainkan di stesen radio.. Enjoy.. =)

Unknown said...

saye jarang dengar radio
tapi bile dekat2 nakraya ni
radio la yang selalu saye pasang..hehe..

Zoe said...

siang sob..thnks infonya yah..blognya keren sob..kalau berminat saya ngajak tukeran link sob?kalau mau kommnt di
http://ilmu-komputer23.blogspot.com
buat konfirmasinya sob..
thnks yah sebelumnya..happy blogging terus yah..